خبرنگاران ابهام در اطلاع رسانی کرونا سبب بی اعتمادی می شود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سمنان- خبرنگاران- نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: ابهام در آمارها و اطلاع رسانی در خصوص شیوع ویروس کرونا سبب افزایش نگرانی ها و بی اعتمادی مردم می شود.

خبرنگاران ابهام در اطلاع رسانی کرونا سبب بی اعتمادی می شود

احمد همتی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به چند اشتباه و کم کاری در ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور، افزود: بعد از شیوع کرونا در چین، وزارت بهداشت اصرار به لغو تمام پروازها به این کشور و برعکس داشت که به هر دلیلی به طور کامل انجام نشد و این بیماری به ایران ورود پیدا کرد و منتشر شد.

وی با اشاره به انجام اولین تست در 28 بهمن با وجود علائم مشخصی بیماری کرونا، بیان نمود: بسیاری از موارد و حتی فوتی ها با علائم مشابه بیماری کرونا در قبل از این تاریخ بدون انجام تست تشخیصی این ویروس وجود داشت.

کننده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین، گاهی دخالت های نا به جا عوامل غیر مرتبط با سلامت در اقدامات این حوزه منجر به تشدید این بیماری شد.

وی شرح داد: پیش بینی های لازم برای تهیه کیت های تشخیصی بیماری کرونا و لوازم بهداشتی مورد نیاز می توانست در کاهش نگرانی جامعه موثر باشد.

وی یک وجه مهم کنترل بیماری کرونا را مردم دانست و افزود: افزایش اعتماد عمومی با آمارهای درست و منطقی در افزایش همکاری جامعه برای کنترل این بیماری موثر است.

این کننده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرنطینه نشدن شهر منبع و شروع کننده مساله ای مهمی بود که اتفاق نیفتاد، افزود: این مسائل ابهامات زیادی را به وجود آورد و ابتدا به سرعت برای تحقق این مساله وارد عمل شدند ولی ناگهان تصمیمات عوض شد.

همتی تاکید کرد: قرنطینه کردن شهرهایی که در اوج و شدت ویروس کرونا در شرایط قرمز قرار دارند، در مهار این بیماری موثر است.

به گفته وی، ایتالیا شرایط نامناسبی از نظر ویروس کرونا دارد و مسوولان ایران باید هرگونه پروازی به این کشور را لغو کنند.

کننده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: کنترل ها در مبادی و ورودی شهرها باید با جدیت به منظور جلوگیری از شیوع و نیز مهار ویروس کرونا انجام شود.

مبتلایان به بیماری کرونا در استان سمنان به 224 نفر افزایش یافت.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 24829

به "خبرنگاران ابهام در اطلاع رسانی کرونا سبب بی اعتمادی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابهام در اطلاع رسانی کرونا سبب بی اعتمادی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید