حمیدی: روابط عمومی، پیوند مستحکمی میان اهداف سازمانی با مطالبات بیرونی برقرار کند

به گزارش وبلاگ شادمهر، تهران (پانا) - رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در نشست هم اندیشی روسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی استان ها اظهار کرد روابط عمومی با بهره جویی از علم و دانش روز، نقش والایی را در امر داده پردازی از نیازهای جامعه و امکانات موجود، پیوند مستحکمی را میان اهداف سازمانی با مطالبات بیرونی برقرار کند.

حمیدی: روابط عمومی، پیوند مستحکمی میان اهداف سازمانی با مطالبات بیرونی برقرار کند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فریبرز حمیدی در نشست هم اندیشی روسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی استان ها که به مناسبت روز روابط عمومی و به صورت ویدبو کنفرانس برگزار گردید با تبریک 27اردیبهشت ماه؛ روز دنیای ارتباطات و هفته بزرگداشت روابط عمومی به تمامی همکاران صدوق و کوششگر در سراسر کشور که در حیطه روابط عمومی و ارتباطات فعالیت می نمایند، اظهار کرد: روز دنیای ارتباطات و روابط عمومی فقط یک عنوان در صفحات تقویم نیست، بلکه سرفصلی است از تعهد، تخصص، علم و هنر. قدر مسلم این که، نام گذاری این روز خجسته به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی، خود مبین اهمیت و صندلی ارزنده روابط عمومی در عرصه آگاهی بخشی دوسویه به ارکان تصمیم گیر دستگاه ها و افکار عمومی است.

وی ادامه داد: بدون تردید روابط عمومی به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش مشخص نماینده ای در افزایش آگاهی های آحاد جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی برعهده دارد و اکنون که اهمیت صندلی روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است بر همگان آشکار شده، نمی توان نقش آن را در پیشبرد اهداف یک نهاد یا سازمان نادیده گرفت.

حمیدی با بیان این که روز ارتباطات و روابط عمومی، فرصت مغتنمی است تا همه با هم برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه ارزشمند بکوشیم، گفت: دنیای امروز عصر ارتباطات و اطلاعات است و در این دهکده دنیای، اطلاعات با سرعت وصف نشدنی در حال مبادله می باشد. امروزه قدرت در دست جوامعی قرار گرفته است که از نیرومندترین شبکه های ارتباطی و به تبع آن از بیشترین اطلاعات برخوردار باشند و این یک حقیقت انکارناپذیر در تمدن کنونی دنیا است.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اضافه کرد: در دنیا امروز ارتباطات بین انسان ها ارزش فزاینده پیدا کرده و به صندلی اول تبدیل شده است. دیگر حاکمیت ماشین و فناوری به انتها رسیده است و به این جهت نقش روابط عمومی و مسئولیت پذیری اجتماعی آن در برقراری ارتباط خوب و مناسب با مخاطبان بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی در سازمان ها، اظهار کرد: دنیای کنونی، نقش روابط عمومی ها در یاری به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان قابل توجه است. این بخش به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت های حرفه ای، علمی و الکترونیکی، از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. اهمیت صندلی روابط عمومی در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان ها، ادارات و دوامشان در عرصه ها و فعالیت های تخصصی به نوعی با عملکرد روابط عمومی های آن ها گره خورده است.

وی توضیح داد: توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مسئولان با ذینفعان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است. در واقع روابط عمومی به عنوان یک مفهوم و یک فعالیت، ارتباطی مستقیم با محیط هایی دارد که در آنها افکار عمومی بر فعالیت فعالان اجتماعی تاثیر گذار است و مسئولیت اجتماعی در روابط عمومی از ارکان اصلی آن است.

حمیدی ابراز امیدواری کرد: با به کارگیری مهارت و دانش در راستای اعتلا و ارتقای فرهنگ مدنی، فضایی سالم برای اطلاع رسانی دقیق و ارتباطات صمیمانه و اثر بخش میان مردم و سازمان که پایه حرکت اجتماع است، کوشش ورزیده و کماکان با ارتباط موثر در سامان دادن امور روابط عمومی نقش آفرین و اثر آفرین باشیم.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در انتها تاکید نمود: روابط عمومی هر دستگاه می تواند با بهره جویی از علم و دانش روز، نقش والایی را در امر داده پردازی از احتیاجهای جامعه و امکانات موجود، پیوند مستحکمی را میان اهداف سازمانی با مطالبات بیرونی برقرار سازد.

معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی: با شیوه های قدیمی، قطار روابط عمومی به ریل اصلی خود باز نمی شود

معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در نشست هم اندیشی روسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی استان ها اظهار کرد: با متد و شیوه های قدیمی، قطار روابط عمومی به ریل اصلی خود باز نمی شود.

حسین صادقی با گرامیداشت روز دنیای ارتباطات و روابط عمومی و تبریک این روز به رؤسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها گفت: از همان سالی که واژه روابط عمومی برای اولین بار به قاموس مردم دنیا راه پیدا کرد، بر همه اندیشمندان مسلّم شد که ارتباطات؛ اصلی ترین و اساسی ترین عنصر مورد احتیاج هر جامعه بشری است که بر مبنای آن تفاهم، اعتماد، شناخت صحیح، سریع و مستمر آحاد مردم با مسؤولان مربوط رقم خواهد خورد.

وی روابط عمومی را از بنیادی ترین دانش ها و از مهم ترین عوامل پیشرفت بشر و شالوده علوم بسیاری در عصر حاضر برشمرد و اضافه کرد: روابط عمومی هنری است که درون و برون دستگاه ها را به هم پیوند می زند و افق روشنی از برنامه های آن دستگاه ترسیم می نماید، لذا نقش ارتباطات و روابط عمومی در تقویت فرهنگ توسعه و کشف و معرفی ظرفیت های جامعه را نباید نادیده انگاشت؛ چرا که متولیان این نقش بی بدیل، با بازآفرینی فرهنگ جامعه و انتقال صحیح و صریح و دوسویه اطلاعات، زمینه های ایجاد یک جامعه فرهنگی و به تبع آن توسعه پایدار در کشور را فراهم می سازند.

معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در ادامه اذعان داشت: درعصر حاضر که به مدد رشد تکنولوژی و گسترش شبکه های اجتماعی، مرزهای ارتباطات شکسته شده است، دیگر نمی توان با متد و شیوه های قدیمی، قطار روابط عمومی را به ریل اصلی خود بازگرداند.

وی شرط موفقیت مدیران روابط عمومی را داشتن همت بلند در روزآمدی و انطباق دانش تخصصی مدیران با پیشرفت های علمی و فناوری نوین دانست و اضافه کرد: مدیران روابط عمومی، باید خود را به دانش و ابزارهای مهمی چون افکار پژوهی، احتیاجسنجی و نظرسنجی، تجهیز کرده و محبوس شیوه های ناکارآمد گذشته در دنیای امروزی، نشوند تا با تکیه بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری، نو اندیشی و نوگرایی، بتوانند در راستای یاری به اثربخشی سازمان خود، گام های مؤثرتری بردارند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "حمیدی: روابط عمومی، پیوند مستحکمی میان اهداف سازمانی با مطالبات بیرونی برقرار کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمیدی: روابط عمومی، پیوند مستحکمی میان اهداف سازمانی با مطالبات بیرونی برقرار کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید