جزئیات حمایت اقتصادی از ثبت اختراعات شرکتهای دانش بنیان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، سیاوش ملکی فر امروز در رویداد مجازی معرفی احتیاجهای فناورانه حوزه تجهیزات پزشکی ، دارو و سلامت که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت آنلاین برگزار گردید، با بیان اینکه این رویداد دو روزه با هدف بازارسازی برای شرکت های دانش بنیان و فناور برگزار گردیده، مطرح کرد: در سال گذشته 14 رویداد معرفی احتیاجهای فناورانه از سوی صندوق نوآوری برگزار گردیده که در این رویدادها هزار و 150 شرکت دانش بنیان حضور داشتند و هزار و 659 احتیاج فناورانه معرفی گردید.

جزئیات حمایت اقتصادی از ثبت اختراعات شرکتهای دانش بنیان

وی با اشاره به میزان قراردادها گفت: حاصل این رویدادها، انعقاد 4 هزار و 728میلیارد تومان قرارداد و تفاهم نامه بوده است که هنوز این قراردادها ادامه دارد.

معاون توسعه نوآوری صندوق نواوری و شکوفایی با بیان اینکه صندوق حمایت 150 میلیون تومانی از دانش بنیان های سلامت در نمایشگاه داخلی و خارجی دارد، بیان نمود: در امسال از حضور شرکت های دانش بنیان برای حضور 11 نمایشگاه داخلی حوزه تجهیزات پزشکی ، دارو و سلامت تا سقف 30 میلیون تومان حمایت بلاعوض می گردد که از آن جمله می توان به نمایشگاه تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی کنگره ارتقا کیفیت، چهارمین نمایشگاه مواد وتجهیزات پزشکی، ششمین نمایشگاه ایران فارما، هفتمین نمایشگاه تجهیزات ، مواد آزمایشگاهی ساخت ایران اشاره نمود.

وی به حمایت این صندوق از حضور شرکت های دانش بنیان در 18 نمایشگاه خارجی اشاره نمود و گفت: برای حضور در نمایشگاه های خارجی 120 میلیون تومان از شرکتها حمایت بلاعوض خواهد شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد حمایت بلاعوض صندوق برای اخذ استانداردهای شرکتهای دانش بنیان گفت: شرکتها می توانند برای اخذ 10 استاندارد داخلی و خارجی شامل گواهینامه سپاس، تاییدیه امنیتی محصول ، ایزو 14001، 45001، 9001 ، 13485 در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو و سلامت از حمایت های صندوق بهره ببرند.

وی ادامه داد: این حمایت ها تا سقف 40 میلیون تومان حمایت بلاعوض برای تاییدیه های داخلی تا سقف 40 میلیون تومان حمایت بلاعوض برای استانداردهای تخصصی و تا سقف 150 میلیون تومان حمایت بلاعوض برای استانداردهای صادراتی برای این دسته از شرکت ها در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برای این منظور تا سقف 9 میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع داخلی، تا سقف 200 میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع خارجی، تا سقف 100 میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت نشان تجاری خارجی و 45 میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت طرح صنعتی خارجی و تا سقف 20 میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت حق به نژادی به شرکت های حوزه کشاورزی و صنایع وابسته اعطا خواهد شد.

ملکی فر گفت: همچنین در زمینه آموزش و یادگیری شرکتی، 70 درصد هزینه برگزاری دوره آموزشی به وسیله شبکه کارگزاری و 90 درصد هزینه یادگیری شرکتی تا سقف 20 میلیون تومان در سال پرداخت می گردد.

وی از برگزاری رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت 26 و 27 مرداد ماه اطلاع داد و گفت: در این رویداد523 نفر ثبت نام کردند که 140 نفر از تهران و 383 نفر از سایر نقاط کشور و خارج از کشور هستند،270 نفر از 118 شرکت دانش بنیان، 89 نفر از شرکت های غیر دانش بنیان حضور دارند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38371

به "جزئیات حمایت اقتصادی از ثبت اختراعات شرکتهای دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات حمایت اقتصادی از ثبت اختراعات شرکتهای دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید