ثبت 5 اختراع در دانشگاه شهید چمران اهواز

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/خوزستان رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهید چمران اهواز از ثبت پنج اختراع در این موزه خبر داد.

ثبت 5 اختراع در دانشگاه شهید چمران اهواز

بیژن برازنده در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ساخت پنج دستگاه پیچیده پس از مدت ها در طول سال جاری در این دانشگاه به اتمام رسید. ساخت این دستگاه ها به صورت همزمان با هم اما در پروسه های زمانی مختلف پیش رفته اند.

وی افزود: این دستگاه ها شامل دستگاه آنالیز، کنترل، پردازش و آنالیزور لیزر، دستگاه آنالیز و پردازش آینه ها، دستگاه پردازش، آنالیز و کنترل نور، دستگاه آنالیز عملکرد و کنترل کریستال ها و دستگاه آنالیز و آنالیز عملکرد منشورها هستند. علاوه بر این، چند دستگاه دیگر از جمله دستگاه تبدیل امواج بتا و گامای مغز و RST قلب به امواج الکترو مغناطیس و تاثیر آن بر روی قطع و وصل جریان برق نیز در حال ساخت هستند و در صورت موفقیت، ثبت اختراع خواهند شد.

رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهید چمران اهواز بیان نمود: با وجود شرایط سخت اقتصادی و اقلیمی و کمبود امکانات مورد نیاز، فعالیت های علمی و عملی بسیار زیاد دیگری نیز اجرا شده و در حال انجام است.

وی بیان نمود: خوشبختانه موزه دانشگاه به دلیل فعالیت های پژوهشی گسترده و تحقیقات بسیار زیاد و ابداعات و اختراعات فراوان و همچنین تکریم شایسته ارباب رجوع، با همکاری هیات اجرایی کمیته بین المللی موزه های دانشگاهی، سال جاری ثبت جهانی شد.

وی در سرانجام گفت: علاوه بر موارد فوق، دستگاه نشانگر خواص مغناطیس و الکترومغناطیس اشیا و اثر بر روی خواص ذره ای و موجی فوتون در این موزه در مراحل سرانجامیی تولید است و در حال آنالیز و انجام پروسه مراحل ثبت اختراع این دستگاه هستیم.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19285

به "ثبت 5 اختراع در دانشگاه شهید چمران اهواز" امتیاز دهید

1 کاربر به "ثبت 5 اختراع در دانشگاه شهید چمران اهواز" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 5 اختراع در دانشگاه شهید چمران اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید