تورهای هنرگردی در تهران برگزار می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: به مناسبت روز جهانی و هفته صنایع دستی، تورهای هنرگردی به منظور بازدید شهروندان از کارگاه ها و مراکز عرضه صنایع دستی در تهران برگزار می گردد.

تورهای هنرگردی در تهران برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، پرهام جانفشان مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران با اعلام این که هویت فرهنگی که امروز در موزه های کشور به آن می بالیم زاییده ذهن خلاق هنرمندان ایرانی در طول تاریخ بوده است گفت: تورهای هنرگردی به گونه ای برنامه ریزی شده است که شهروندان به عنوان مثال پس از بازدید موزه آبگینه از یک کارگاه سفالگری و یا کارگاه شیشه گری بازدید نمایند تا درک و نگرش بهتری از خلاقیت و توان هنرمندان ایرانی در طول تاریخ داشته باشند.

جانفشان در ادامه اضافه کرد: تورهای هنرگردی در سه محور موزه فرش به همراه بازدید از کارگاه گلیم بافی ، بافت تاریخی تهران و بازدید از بازارچه صنایع دستی محور تاریخی عودلاجان و موزه آبگینه و بازدید از کارگاه هنرمندان رشته شیشه و سفال طراحی شده است.

وی خاطر نشان کرد: بازدید از کارگاه های صنایع دستی در قالب تورهای تهرانگردی ضمن حمایت و دلگرمی هنرمندان در فروش محصولات تولیدی، سبب می گردد تا دست واسطه ها بین گردشگر و هنرمند کوتاه گردد و محصولات هنری با قیمت واقعی به گردشگران عرضه گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: اگر جامعه به این موضوع حساس باشد که خرید صنایع دستی داخلی به جای تولیدات خارجی که با روح فرهنگ ایرانی همسازگاری ندارد موجب اشتغال هموطنان خواهد شد بی شک صنایع دستی صندلی ثابتی در سبد خرید خانوار ایرانی پیدا خواهد نمود.

این مقام مسئول اضافه کرد: تورهای هنرگردی به صورت رایگان برگزار می گردد و علاقه مندان برای شرکت در این تورها می توانند نام و نام خانوادگی خود را به سامانه 5000203000100 ارسال نمایند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12600

به "تورهای هنرگردی در تهران برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای هنرگردی در تهران برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید