تفاهم نامه همکاری میان وزارت صمت و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، بهره برداری از فرصت های همکاری با سازمان های بین المللی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تفاهم نامه همکاری میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در مورد بهره برداری از فرصت های همکاری با سازمان های بین المللی در حوزه های توسعه و انتقال فناوری و نوآوری به امضا رسید.

تفاهم نامه همکاری میان وزارت صمت و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، بهره برداری از فرصت های همکاری با سازمان های بین المللی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سیروس وطنخواه مقدم رئیس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری این تفاهم نامه را به امضا رساندند.

موضوع تفاهم نامه در مورد بهره برداری از فرصت های همکاری با سازمانهای بین المللی در حوزه های توسعه و انتقال فناوری و نوآوری با تمرکز بر سازمان های توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و مرکز و شبکه فناوری اقلیم ملل متحد(CTCN) می باشد.

رصد و معرفی رویدادها و فراخوان های سازمان های بین المللی

از مهمترین محورهای همکاری در این تفاهم نامه، رصد و معرفی رویدادها و فراخوان های سازمان های بین المللی و هماهنگی امکان حضور متخصصان بخش های مختلف دولتی و خصوصی ایرانی در آنها، یاری به جذب سرمایه و یاری های توسعه ای در زمینه علم، فناوری و نوآوری از سازمانهای بین المللی برای کشور و یاری به برگزاری رویدادهای مشترک با سازمان های بین المللی یا کشورهای عضو آن ها می باشد.

یاری به تعریف فرصت های همکاری بین المللی

بعلاوه یاری به تعریف فرصت های همکاری بین المللی دو یا چند جانبه با کشورهای دیگر در بستر سازمان های بین المللی، شناسایی و معرفی نهادهای داخلی مرتبط و دارای ظرفیت؛ اعم از خصوصی و دولتی برای بهره برداری از فرصت های معرفی شده از سازمان های بین المللی از محورهای دیگر این همکاری خواهد بود.

در مورد دیگر محورهای همکاری تفاهمنامه منعقد شده می توان به زمینه سازی برای استفاده از فرصت حضور در سازمان های بین المللی در راستای توسعه بازار ایران در کشورهای عضو و استفاده از فرصت همکاری با سازمانهای بین المللی با هدف عرضه محصولات شرکت های فناور به کشورهای ثالث اشاره نمود.

اعلام فرصت های همکاری مشترک علمی و فناورانه با کشورهای دیگر

معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صمت در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به خدمات این معاونت در این تفاهمنامه، گفت: در راستای این تفاهم نامه یاری به فراهم کردن امکان دسترسی به اطلاعات فرصت های معرفی شده یونیدو در ایران و اعلام فرصت های همکاری مشترک علمی و فناورانه با کشورهای دیگر در بستر یونیدو را در راستای این تفاهم نامه دستور کار داریم.

زمینه سازی برای حضور شرکت های ایرانی در رویدادهای اعلامی یونیدو

برات قبادیان بعلاوه توضیح داد: در راستای این تفاهمنامه به زمینه سازی برای برگزاری رویداد مشترک در بستر سازمان یونیدو با کشورهای عضو یاری می کنیم و امکان حضور کارشناسان، متخصصان و شرکت های ایرانی در رویداد های اعلامی یونیدو را فراهم می آوریم.

وی رصد و اطلاع رسانی فرصت های جذب سرمایه برای کشور در حوزه های مختلف علم، فناوری و نوآوری به وسیله یونیدو را از دیگر خدمات معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در این تفاهمنامه اظهار داشت.

معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صمت بعلاوه بر ضرورت همکاری و تعامل دستگاه های مرتبط و استفاده از ظرفیت های موجود دستگاه ها برای نیل به اهداف فناورانه و توسعه صنعتی تاکید نمود.

شناسایی شرکت های صلاحیت دار برای بهره مندی از یاری های فناورانه سازمان های بین المللی

رئیس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت جمهوری هم در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به خدمات این مرکز در چارچوب تفاهمنامه منعقد شده، اعلام کرد: در این راستا شرکت ها و متخصصان ایرانی مرتبط و دارای صلاحیت برای بهره برداری از فرصت های اعلامی یونیدو شامل رویدادها، مناقصات و ... را معرفی می کنیم و به شناسایی سازمان ها، نهادها یا شرکت های صلاحیت دار ایرانی برای بهره مندی از یاری های سرمایه ای و توسعه ای علمی و فناورانه سازمان های بین المللی یاری خواهیم کرد.

اجرایی سازی پروژه های مشترک علمی، فناورانه و نوآورانه با یونیدو

سیروس وطنخواه مقدم یاری به برگزاری رویدادهای مشترک دو یا چند جانبه با یونیدو را از دیگر محورهای این همکاری دانست و افزود: در این راستا به تعریف، اجرایی سازی و ارتقاء پروژه های مشترک علمی، فناورانه و نوآورانه با یونیدو و کشورهای عضو یاری خواهیم کرد.

وی بعلاوه ادامه داد: تسهیل همکاری با سازمان های بین المللی از جمله یونیدو با بهره گیری از ظرفیت وابستگی همکاری های فناوری سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین و استفاده از ظرفیت مرکز به اسم مرجع صلاحیت دار ملی فناوری های اقلیم برای معرفی و تسهیل استفاده از فرصت های قابل بهره برداری (CTCN) از دیگر خدمات مرکز در این تفاهمنامه خواهد بود.

رئیس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری یاری به رفع احتیاجهای فناورانه کشور به وسیله همکاری های بین المللی با تمرکز بر فناوری های پیشرفته و رفع احتیاجمندی های کشور را از جمله ماموریت های اصلی این مرکز دانست و گفت: با سازمانهای بین المللی مرتبط همکاری و در بعضی از آنها عضو هستیم و با استفاده از ابزارهایی که داریم احتیاجمندی های دستگاه های مختلف را رفع می کنیم.

شایان ذکر است که این تفاهم نامه از زمان امضا به مدت 3 سال اعتبار داشته و در صورت احتیاج و با توافق کتبی طرفین قابل تمدید خواهد بود. تفاهم نامه یادشده در هفت ماده و یک تبصره منعقد شده و هر یک از طرفین برای هماهنگی و اجرای موضوع و محورهای تفاهم نامه یک نفر را به اسم نماینده اجرایی مشخص کردند.

منبع: شاتا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59579

به "تفاهم نامه همکاری میان وزارت صمت و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، بهره برداری از فرصت های همکاری با سازمان های بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری میان وزارت صمت و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، بهره برداری از فرصت های همکاری با سازمان های بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید