تداوم خیزش گرد و خاک در 10 استان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در بعضی نقاط کشور طی امروز (5 مرداد) و دو روز آینده، از افزایش سرعت باد و خیزش گرد و خاک در جنوب سمنان، جنوب تهران، استان های قم، البرز، قزوین، مرکزی، شمال شرق اصفهان، یزد و خوزستان و منطقه زابل اطلاع داد.

تداوم خیزش گرد و خاک در 10 استان

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین خروجی مدل های هواشناسی، امروز (5 مرداد) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در نیمه جنوبی و غرب کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان و نیمه جنوبی فارس رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز (5 مرداد) در استان های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استان های قزوین، البرز و سمنان رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا و پس فردا (6 و 7 مرداد) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای نیمه جنوبی و غرب کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق استان های فارس و هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در استان های ساحلی خزر، برخی نقاط آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی ارتفاعات البرز در استان های زنجان، سمنان، تهران ، قزوین، البرز رگبار پراکنده و گاهی رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می گردد.

به گفته وظیفه، در روز سه شنبه (8 مرداد) در ساعات بعد از ظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب شرقی فارس رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در خراسان شمالی، گلستان، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی اردبیل رگبار پراگنده گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که در سه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گاهی هم گرد و خاک خواهد بود، گفت: در همین مدت در ساعات بعد از ظهر در جنوب سمنان و جنوب تهران و در استان های قم، البرز، قزوین، مرکزی، شمال شرق اصفهان، یزد و خوزستان سرعت باد افزایش می یابد و در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک می گردد.

وی تاکید نمود که طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که امشب هوای تهران کمی ابری تا نیمه ابری و در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید خواهد بود، گفت: فردا (6 مرداد) هوای تهران کمی ابری، همراه با وزش باد شدید، در بعد از ظهر افزاش ابر و گاهی همراه با وزش باد شدید خواهد بود. پیش بینی می گردد که دمای تهران در این روز در گرم ترین زمان به 39 درجه سانتی گراد و در خنک ترین زمان به 29 درجه سانتی گراد برسد.

وظیفه در خاتمه گفت: پس فردا دوشنبه (7 مرداد) هوای تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می گردد. دمای پایتخت در این روز بین 38 و 27 درجه سانتی گراد خواهد بود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10452

به "تداوم خیزش گرد و خاک در 10 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم خیزش گرد و خاک در 10 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید