تاثیر مصرف آسپرین در کاهش 20 درصدی مرگ بیماران سرطانی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، طبق نتایج یک تحقیق نو، مصرف آسپرین می تواند خطر مرگ بیماران مبتلا به سرطان را تا یک پنجم کاهش دهد.

تاثیر مصرف آسپرین در کاهش 20 درصدی مرگ بیماران سرطانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، دارو آسپرین که معمولاً برای تسکین درد استفاده می گردد، می تواند به کسانی که طیف وسیعی از سرطان ها از جمله سینه، پروستات و روده عظیم دارند یاری کند.

معین شده است که آسپرین نه تنها احتمال مرگ را کاهش می دهد، بلکه از پیشرفت بیشتر سرطان جلوگیری می نماید.

به گفته محققان انگلیسی، آسپرین دارای مکانیسم های بیولوژیکی است که به کاهش خطر مرگ و میر یاری می نمایند.

پیتر الوود، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کاردیف انگلستان، در این باره می گوید: به طور کلی ما دریافتیم که در هر زمان پس از تشخیص سرطان، حدود 20 درصد بیمارانی که آسپرین مصرف می کردند، در مقایسه با بیمارانی که آسپیرین مصرف نمی کردند، بیشتر با احتمال زنده بودن روبرو بودند.

وی در ادامه می افزاید: تحقیقات ما نشان می دهد که آسپرین نه تنها به کاهش خطر مرگ یاری می نماید، بلکه باعث کاهش متاستاز، یعنی توسعه سرطان در بدن می گردد.

پروفسور الوود که بیش از 50 سال اثرات آسپرین را مطالعه نموده است، می گوید: اکنون مدارک مهمی وجود دارد که نشان می دهد کاهش قابل توجهی در مرگ و میر در بیماران مبتلا به سرطان که آسپرین مصرف می نمایند، وجود دارد؛ و به نظر می رسد این مزیت به یک یا چند نوع سرطان محدود نمی گردد.

محققان تاکید می نمایند که آسپرین جایگزین احتمالی برای هیچ درمان دیگری نیست و فقط می تواند یک درمان یاریی در کنار سایر درمان های سرطان باشد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 60043

به "تاثیر مصرف آسپرین در کاهش 20 درصدی مرگ بیماران سرطانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مصرف آسپرین در کاهش 20 درصدی مرگ بیماران سرطانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید