برگزاری بزرگترین رویداد جهانی تعاون در ایران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سیزدهمین نشست اتحادیه جهانی تعاون (ICA) در بخش آسیا و اقیانوسیه به میزبانی ایران پنجم تا نهم آذرماه در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار می گردد.

برگزاری بزرگترین رویداد جهانی تعاون در ایران

به گزارش خبرنگاران، اتحادیه بین المللی تعاون از کشورهای آسیا و اقیانوسیه تشکیل شده و اهداف آن پرداختن به حقوق تعاونی ها در تدوین آیین نامه های مشخص و روبرو با بحرانهای زیست محیطی است.

آناهیتا اصلاح پذیرـ مدیرعامل تعاونی راه رشد ـ برگزارکننده کمیته های اصلی این نشست ـ درباره جزئیات برگزاری این اجلاس، گفت: این رویداد بین المللی برای اولین بار در ایران پس از انقلاب اسلامی برگزار می گردد و از این جهت حایز اهمیت است. نشست اتحادیه دنیای تعاون از کمیته های مختلفی تشکیل شده که کمیته کشاورزی، کمیته جنگلداری، کمیته توسعه منابع انسانی، کمیته تحقیقات و کمیته دانشگاهی از جمله این کمیته ها به شمار می فرایند.

وی ادامه داد: تعاونی راه رشد عضو اتحادیه دنیای تعاون (ICA) و نماینده کمیته زنان در ایران است و عضویت کمیته پژوهش و زنان اتحادیه را هم دارد. وی اضافه نمود: اتفاقی که سال جاری افتاده، اتحادیه ICA دو کمیته زنان و جوانان را هم تاسیس نموده و به کمیته های موجود اضافه نموده است که این امر اهمیت بسزایی دارد چرا که تا زنان و جوانان درگیر تعاونی نشوند فرهنگ تعاون آنطور که باید اشاعه پیدا نمی کند.

اصلاح پذیر گفت: زنان به واسطه حضور در اجتماع و فعالیتهای مشارکتی و جوانان به دلیل آن که پرچمدار آینده هستند، باید در تعاون حضور یابند.

او اضافه نمود: این تعاونی به عنوان یک تعاونی آموزشی در دو کمیته زنان و جوانان فعالیت های خوبی داشته و از این حیث به عنوان مجری برگزاری نشست کمیته زنان و جوانان ICA در ایران انتخاب شده است.

به گفته وی، در این اجلاس 250 نفر از 25 کشور دنیا از تمام قاره ها شرکت خواهند کرد و از مقامات ارشد نظام و مسئولان عالیرتبه در آن حضور خواهند یافت. او همچنین مبلغ ورودی برای هر تعاونی داخلی را 100 دلار و برای مهمانان خارجی 250 دلار ذکر کرد و گفت: وزارت تعاون 35 درصد و اتاق تعاون ایران 15 درصد هزینه شرکتهای تعاونی زنان را متقبل شده اند.

وی ادامه داد: این تعاونی چهار تعاونی زیرمجموعه دارد و نگاهش این است که به شکل یک هلدینگ تعاونی فعالیت کند.این چهار تعاونی شامل تعاونی IT، تعاونی خدمات غذایی، تعاونی پژوهشی برگ نو و یک تعاونی اعتباری در دست اقدام است.

سمیرامیس شاه اسماعیلی ـ عضو دیگر تعاونی راه رشد نیز در این نشست جزئیات برگزاری کمیته زنان و جوانان را تشریح کرد. وی گفت: کنفرانس ICA به طور دوسالانه در دنیا برگزار می گردد. سال جاری کمیته زنان به دلیل عدم حضور هیات رئیسه آن در قالب نشست برگزار خواهد شد.

شاه اسماعیلی ادامه داد: در نشست کمیته زنان اتحادیه تعاون دکتر ابتکار در مورد توانمندسازی زنان، دکتر ربیعی مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید درباره حمایت صندوق از تعاونی های زنان سخنرانی خواهد نمود و شش مقاله نیز در این نشست ارائه می گردد که چهار مقاله از چین، مالزی، ویتنام و نپال و دو مقاله با عنوان کار غیر رسمی زنان و راهبرد تعاونی و مساله یابی تعاونی های محلی از ایران است.

وی در ادامه تاکید نمود: در طول چهار سال گذشته با ICA تعامل داشتیم و توانستیم در نشست های مختلفی حضور یافته و از تجارب دنیای در این حوزه استفاده کنیم.در سال 2016 در اجلاس هند حضور پیدا نموده و مقاله ای درباره توان افزایی زنان ارائه کردیم.در سال 2017 نیز با مقاله ای درباره تاسیس مدارس تعاونی در مالزی حاضر شدیم.

وی گفت: این اجلاس با یک بحث گروهی درباره مسایل زنان، ارتقای شرایط زنان و تاثیر آن بر تاب آوری تعاونی ها پایان می یابد و علاوه بر آن دو بازدید هم برای مهمانان خارجی تدارک دیده شده است.

فرشید یوسفی، پژوهشگر عضو این تعاونی نیز درباره فرایند برگزاری کمیته جوانان ICA گفت: کمیته جوانان ICA که کمیته ای تازه تاسیس است، هدفش سرمایه گذاری در بخش جوانان و تعاونی ها و رفع چالشهای پیش روی جوانان در بخش تعاون است.

وی ادامه داد: این کمیته درنظر دارد تا مشکلاتی که جوانان برای تشکیل تعاونی دارند رفع و شرایط مناسب و بهتری برای اشتغال و بیزینس آنها فراهم کند. امروز بیشتر تکنولوژی هایی که در کل دنیا ایجاد می گردد توسط جوانان صورت می گیرد و جوانان می توانند در فضای آی تی و تکنولوژی روز فعالیت داشته باشند؛ لذا تشکیل کمیته جوانان از این نظر اهمیت دارد که می تواند موضوع بیکاری و اشتغال در دنیا را با هم افزایی و روحیه مشارکت حل نماید.

به گزارش خبرنگاران، سیزدهمین اجلاس اتحادیه بین المللی تعاون با شرکت بیش از 250 نفر از 25 کشور دنیا و قاره ها از پنجم لغایت نهم آذرماه با شعار اقتصاد مقاومت تر و پایدارتر با تعاون در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار می گردد.

برگزاری کارگاههای آموزشی و نشست غیر رسمی زنان با حضور تعاونی های زنان ایران و مهمانان دنیا از دیگر برنامه های جانبی این نشست است.

این اجلاس با همکاری اتاق تعاون ایران برگزار خواهد شد و تعاونی راه رشد میزبان برگزاری اجلاس دو کمیته زنان و جوانان اتحادیه بین المللی تعاون (ICA) خواهد بود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19583

به "برگزاری بزرگترین رویداد جهانی تعاون در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری بزرگترین رویداد جهانی تعاون در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید