برای داشتن زندگی سالم این 10 فرمول را نباید فراموش کنید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در این مطلب به چند الگوی مفید و در عین حال ساده که می توانند در داشتن سبک زندگی سالم نقش موثر داشته باشند اشاره شده است.

برای داشتن زندگی سالم این 10 فرمول را نباید فراموش کنید

به گزارش ، مشغله های روزافزون در زندگی ماشینی عصر ما موجب شده که بسیاری افراد از وضعیت سلامت خود و سبک زندگی سالم غافل بمانند.

سبک زندگی می تواند تاثیر شگفتی بر سلامت انسان داشته باشد و به همین دلیل حائز اهمیت است تا به بهترین شیوه ممکن زندگی کنیم. اما برای بسیاری افراد همیشه این پرسش مطرح است که بهترین گزینه های سبک زندگی سالم شامل چه مواردی می شوند؟

در ادامه به چند الگوی مفید و در عین حال ساده که می توانند در داشتن سبک زندگی سالم نقش موثر داشته باشند، اشاره شده که به توضیح زیر است:

پیاده روی از بهترین گزینه های دردسترس و کم هزینه برای حفظ سلامتی است، زیرا با کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی همراه است.

یادگیری زبان دوم و توانایی در برقراری ارتباط با فرهنگ های دیگر یکی از گزینه های سبک زندگی سالم به حساب می آید. علاوه براین، یادگیری زبان دوم می تواند در به تاخیر انداختن بروز علائم زوال عقل موثر باشد.

برخورداری از خواب کافی باعث می گردد فرد در طول روز احساس سرحال بودن داشته باشد. در عین حال افرادی که خواب کافی ندارند در معرض ابتلا به مسائل جسمی هستند. برای برخورداری از سلامت کامل و حداکثر کارایی، ضروری است به ساعت خواب توجه کافی داشته باشیم.

حوادث ناگوار بخشی از اتفاقاتی است که شاهد وقوع آن ها هستیم. داشتن افکار مثبت به حفظ سبک و رفتار های مثبت در زندگی یاری می نماید. به طور مثال خواندن جملات تشویق نماینده، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه یا گردش در طبیعت از جمله این رفتار های مثبت هستند.

برای تمامی ساعات و روز های خود برنامه ریزی داشته باشید. با استفاده بهینه از فرصت ها برخورداری از سبک زندگی سالم در طولانی مدت دور از دسترس نخواهد بود.

یکی از بهترین گزینه های سبک زندگی سالم، کنترل صحیح وضعیت فعلی جسمانی و جلوگیری از آسیب ها و بیماری های قابل پیشگیری است.

حفظ آب بدن میزان انرژی و خلق و خو را بهبود می دهد. هرچند، خودداری از دریافت آب کافی نتیجه عکس دارد و حتی موجب بروز التهاب در بدن می گردد.

رفتن به مسافرت یکی از لذت بخش ترین راه حل های ذکرشده برای حفظ سلامت است که ایده های خلاقانه و کاهش استرس از دیگر فوائد آن است.

استرس هیچ تاثیر مثبتی بر سلامتی ندارد و راه حل های متعددی برای کاهش استرس وجود دارند. یکی از این راه حل ها خواندن داستان های دنباله دار است چرا که میزان استرس را حدود 68 درصد کاهش می دهد.

هرچه بیشتر عمر می کنیم شاهد اتفاقات و رویداد های بیشتری خواهیم بودیم و می توانیم از این تجارب برای واکنش ها و رفتار های خلاقانه و با اعتماد به نفس بهره بگیریم.

در مواجهه با اتفاقات زندگی، رفتار های متناسب با اخلاقیات و ارزش ها را در پیش بگیرید تا واقعا برای شما مفید باشند و حالتان را خوب نمایند و بتوانید به انتخاب خود باور داشته باشید.

منبع : ایسنا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10975

به "برای داشتن زندگی سالم این 10 فرمول را نباید فراموش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای داشتن زندگی سالم این 10 فرمول را نباید فراموش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید