بانک ها و اداره ها از فردا فعال خواهند بود؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ساعت کاری اداره ها و بانک ها به دنبال تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تا سرانجام سال گذشته دچار تغییراتی شده بود و برای ایام باقی مانده تا سرانجام نوروز نیز امروز طی جلسه ای تصمیم گیری خواهد شد.

بانک ها و اداره ها از فردا فعال خواهند بود؟

به گزارش خبرنگاران، ایسنا در این زمینه نوشت: با شیوع ویروس کرونا و تأکید بر حداقل عبور و مرور و کاهش مراجعه به سازمان ها و اداره ها و همچنین بانک ها از مدتی قبل از سال جدید، با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تغییراتی در ساعت کاری سازمان ها و بانک ها ایجاد شد؛ به نحوی که با حداقل حضور نیروها و ساعت کاری ادارات همراه بود.

این در حالی است که ساعت کاری ادارات به 8 تا 13 تغییر نموده بود و با بخشنامه ای که سازمان اداری و استخدامی در این رابطه داشت، دستگاه ها می توانستند بنا بر مشاغل در اختیار نسبت به دورکاری آن ها اقدام نمایند.

در خصوص بانک ها نیز ساعت کاری تغییر کرد و برای ایام نوروز بانک ها دست به تغییرات دیگری زدند و شعب را کشیک کردند که با حداقل حضور کارکنان آن ها همراه بود؛ به طوری که بانک های خصوصی از 25 اسفند تا 16 فروردین به صورت کشیک فعالیت می نمایند و ساعت کاری از ساعت 8:30 تا 13 در ایام غیر تعطیل و از 9 تا 12:30 در بقیه ایام خواهد بود. در بانک های دولتی که به صورت کشیک فعال هستند، ساعت کاری آن ها برای پذیرش مشتری بین 7.30 تا 13.30 معین شد.

در حالی از فردا سه شنبه (5 فروردین) روزهای کاری 1399 به طور رسمی شروع می شود که تا به امروز شرایط اداره ها برای ادامه روال تعیین نیست و ابهاماتی در این رابطه وجود دارد. بعضی اعلام نموده اند که ساعت به روال عادی برمی شود و حتی در بعضی خبرها آمده بود که سازمان ها تا انتها نوروز تعطیل خواهند بود.

اما آخرین پیگیری ها نشان می دهد که تا کنون هیچ تغییری در تصمیم قبلی ایجاد نشده و فعلا به همان روال قبل ساعت کاری 8 تا 13 برای سازمان ها و بانک ها ادامه دارد. ظاهرا امروز (دوشنبه) جلسه ستاد ملی کرونا برگزار می شود و ممکن است در این جلسه تغییراتی در روال ساعت کاری یا حضور کارکنان اتفاق بیفتد که اطلاع رسانی خواهد شد.

بر این اساس بانک ها با اینکه بخشنامه ساعت کاری و روال خود را از پیش از عید معین نموده بودند، بعید نیست که با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا تغییراتی در آن ایجاد نمایند، اما اگر تصمیم جدیدی اخذ نشود، تا انتها نوروز طبق همان تصمیم قبلی ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور کارکنان در سازمان ها و دستگاه ها ادامه خواهد داشت که ساعت 8 تا 13 است و تصمیم گیری برای دورکاری آنها نیز بر عهده خود دستگاه ها خواهد بود.

  • هرگونه تغییر منوط به تصمیم دولت

معاون هماهنگی امور مالی استانداری تهران درباره شروع فعالیت ادارات از فردا با انتها تعطیلاتی رسمی نوروزی، گفت: تا زمانی که دولت تصمیمی نگیرد، طبق روال قبل درباره فعالیت ادارات از فردا عمل خواهد شد.

محمد امامی امین گفت: اگر امروز دولت تصمیمی بگیرد، قاعدتا اطلاع رسانی خواهد شد و بر اساس تصمیم جدید عمل می شود ولی تا لحظه انتشار این خبر تصمیم جدیدی مبنی بر تعطیلی به ما اعلام نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر تصمیم جدید اتخاذ نشود، نحوه فعالیت به روال سابق خواهد بود یا خیر، گفت: به روال سابق خواهد بود. البته پیش تر دولت بخشنامه ای در خصوص دورکاری ابلاغ نموده بود که بخش عمده ای از پرسنل تقلیل پیدا نموده بود و حضور افراد به حداقل رسیده بود به شکلی که تنها افرادی که به ضرورت باید حضور داشته باشند به محل خدمت خود بیایند.

معاون استاندار تهران همچنین به درخواست و پیشنهاد دکتر زالی فرماندهی ستاد مقابله با کرونا استان تهران اشاره نمود و گفت: باید منتظر تصمیم دولت باشیم و در صورت ابلاغ تصمیم، جدید موضوع را پیگیری می کنیم.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26330

به "بانک ها و اداره ها از فردا فعال خواهند بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک ها و اداره ها از فردا فعال خواهند بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید