الکس نوری، قربانی جدید ویروس کرونا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به دلیل شیوع کرونا و وقفه بلندمدت در رقابت ها، مدیران هرتابرلین این فرصت را غنیمت شمردند و به این نتیجه رسیدند که نوری را اخراج و تیم شان را با سرمربی جدید برای ادامه فصل آماده کنند.

الکس نوری، قربانی جدید ویروس کرونا

سومین اخراج در طول دو فصل

امیر اسدی ، سومین اخراج ، تنها در طول دو فصل در کارنامه الکساندر نوری به ثبت رسید و نکته منفی دیگری را به کارنامه این مربی جوان اضافه نمود. مربی ایرانی - آلمانی که قبل از هفته سیزدهم بوندس لیگا در فصل 20-2019 به عنوان دستیار اول یورگن کلینزمن در هرتابرلین انتخاب شد، در اواخر بهمن ماه 98 به عنوان جانشین مهاجم سابق تیم ملی آلمان، هدایت این تیم را برعهده گرفت. باشگاه هرتابرلین که پس از نتایج ضعیف و شکست های پیاپی، در پایان هفته بیست و یکم بوندس لیگا با کلینزمن قطع همکاری کرده بود، الکساندر نوری را به عنوان سرمربی موقت معرفی کرد که این مربی ایرانی هم توانست در مدت کوتاهی عملکرد خوبی ارائه بدهد و یکی دو بازگشت فوق العاده هم داشته باشد.

الکس نوری که سابقه هدایت وردربرمن و اینگولشتات را نیز در کارنامه داشته و مقطعی گزینه حضور در تیم ملی و باشگاه های ایرانی هم بود، بعد از جانشینی کلینزمن چهار بازی روی نیمکت هرتابرلین نشست و نتایج نسبتا خوبی هم به دست آورد اما باشگاه آلمانی در تصمیمی نسبتاً غیرمنتظره اقدام به قطع همکاری با او کرد. نوری به عنوان سرمربی موقت هرتابرلین، نخستین بازی را با پیروزی خارج از خانه 2 بر یک مقابل پادربون شروع کرد اما بعد از آن با وجود میزبانی از کلن، شکست عجیب 5 بر صفر را متحمل شد که این نتیجه شایعه ها برای قطع همکاری با او را از آن زمان تا به امروز به وجود آورد.

-

در حالی که نوری در دو مسابقه حساس با دوسلدورف و وردربرمن توانست به دو تساوی دست پیدا کند و تا زمان تعلیق رقابت های بوندس لیگا بخاطر شیوع ویروس کرونا، 5 امتیاز در 4 مسابقه به دست بیاورد اما باشگاه آلمانی یکی دو روز قبل رسماً از جانشین نوری رونمایی کرد. میشائیل پریتز، مدیر ورزشی هرتا روز 28 اسفند و در مصاحبه ای مدعی شد باشگاه هیچ برنامه ای برای ادامه حضور الکساندر نوری به عنوان مربی برای فصل بعد ندارد. از همانجا می شد حس کرد که موقعیت نوری روی نیمکت هرتا به خطر افتاده است. پریتز البته به بیلد گفته بود فصل را با نوری به پایان خواهند برد: هدف ما این است که به طور ایده آل فصل را با این کادرفنی به پایان برسانیم و سپس از اول ژوئیه سال 2020 تصمیم جدیدی در مورد سرمربی فصل بعد بگیریم.

الکساندر نوری از اواسط ماه فوریه که سرمربی هرتا شد تنها توانست تا حدودی مدیران باشگاه را برای انتخاب خود متقاعد کند اما هرگز پیروز نشد حمایت آنها را به طور قاطعانه پشت سر خود داشته باشد. این باشگاه با 28 امتیاز از 25 بازی در رده سیزدهم واقع شده است و تنها 6 امتیاز از منطقه سقوط فاصله دارد. موضوعی که با هرتابرلین، باشگاهی که اهداف اصلی خود را با چند سرمایه گذار میلیونر دنبال می کند و در سال های آینده می خواهد به لیگ قهرمانان اروپا بازشود به هیچ وجه همخوانی ندارد.

الکساندر نوری طی چند روز گذشته کنار هرتا نبود، آن هم در حالی که بازیکنان از روز دوشنبه دوباره در گروه های کوچک برنامه های تمرینی را پیش بردند. نوری چند روز اخیر را کنار خانواده خود در نزدیکی برمن ماند و وارد برنامه تمرینی هرتابرلین نشد. در غیاب نوری، هنریک کوچو به عنوان مربی بدنساز سرپرستی تمرینات آماده سازطی بازیکنان هرتا را در گروه های مختلف بر عهده داشت. هرتا به دلیل بحران کرونا بیش از سه هفته در زمین تمرین نبود، بخصوص که آزمایش یک بازیکن مثبت بود و به همین دلیل کل بازیکنان مجبور شدند به مدت دو هفته در خانه بمانند و قرنطینه شوند.

-

نکته جالب اینکه شیوع ویروس کرونا یکی از دلایل اخراج زودهنگام الکساندر نوری از نیمکت هرتابرلین بود. چون طرفین قبلاً توافق کرده بودند که نوری سرمربی موقت باشد، تا پایان فصل بماند و سپس مدیران باشگاه سرمربی جدیدی را برای تابستان انتخاب کنند اما به دلیل شیوع کرونا ویروس و وقفه بلندمدت در رقابت ها، مدیران هرتابرلین این فرصت را غنیمت شمردند و به این نتیجه رسیدند که تیم شان را با سرمربی جدید برای ادامه فصل آماده کنند. اکنون تعیین است که چه کسی فصل آینده در هرتا مربیگری خواهد کرد: برونو لابادیا

میشائیل پریتز بعد از اخراج نوری و حضور برونو لابادیا به عنوان سرمربی جدید گفت: من می خواهم از الکس نوری، مارکوس فلدوف و ورنر لوتارد تشکر کنم که پس از جدایی یورگن کلینزمن از باشگاه در چنین شرایط کوتاهی قرار گرفتند و تیم را هدایت کردند. با انتخاب برونو لابادیا، ما با کسی روبرو می شویم که طی سال های متمادی حضور خود به عنوان بازیکن و مربی، بوندس لیگا را کامل می شناسد و در باشگاه های قبلی خود نشان داده است که می تواند تیم ها را تثبیت و توسعه بدهد و آنها را به نیمه اول جدول برساند. لابادیا با سبک بازی تهاجمی ، دقیق و جاه طلبی اش کاملاً با هرتا و اهداف ما همخوانی دارد. ما خوشحالیم که او تصمیم گرفته است به باشگاه ما بیاید.

-

لابادیا تا سال 2022 با هرتا توافق کرده و قرار است اهداف بلندمدتی را با این تیم دنبال کند. سرمربی آلمانی 54 ساله، پیش از این هدایت دارمشتات، بایر لورکوزن، هامبورگ، اشتوتگارت و ولفسبورگ را بر عهده داشته است. لابادیا از روز دوشنبه تمرینات هرتا را خیلی محدود و به وسیله ابزار آنالیز در برلین به عهده خواهد گرفت و ادی سوزر نیز به عنوان دستیار او را همراهی خواهد کرد. بوندس لیگا تا 30 آوریل به حالت تعلیق در آمده و به همین دلیل برگزاری تمرینات به صورت دسته جمعی فعلاً مقدور نیست و از برنامه باشگاه ها خارج شده.

لابادیا چهارمین مربی هرتا در این فصل محسوب می شود. تیمی که می تواند یکی از گزینه های سقوط به دسته پایینتر باشد. برلینی ها فصل را با آنته کوچیچ شروع کردند اما این مربی 44 ساله مجبور شد در پایان نوامبر 2019 هرتا را ترک کند و به طرز جالبی یورگن کلینزمن، سرمربی سابق تیم ملی آلمان جایگزین او شد. اگرچه اوضاع هرتا با کلینزمن و برای مدت کوتاهی بهبود یافت اما این مربی پس از حدود سه ماه استعفا داد. پس از جدایی ناگهانی کلینزمن، دستیار وی الکساندر نوری به عنوان سرمربی منصوب شد و قرار شد تا تابستان در این مسئولیت باقی بماند اما این اتفاق رخ نداد و برونو لابادیا جای او را گرفت.

-

لابادیا بعد از توافق با هرتابرلین گفت: من و دستیارانم منتظر شروع کارمان هستیم. هرتا یک یک برنامه روشن و بلندپروازانه برای آینده دارد. ما بسیار مشتاق هستیم که بخشی از این برنامه و توسعه هرتا باشیم. از روز دوشنبه مطابق با قوانین فعلی قابل اجرا فعالیت مان را شروع خواهیم کرد و خود را به بهترین شکل ممکن و برای روزی که فوتبال دوباره از سر گرفته شود آماده می کنیم.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28338

به "الکس نوری، قربانی جدید ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکس نوری، قربانی جدید ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید