افزایش تسهیلات گردشگری در سنندج

به گزارش مجله یک کامپیوتر، استان کردستان دارای یک هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و 872 اثر از این تعداد شامل 773 اثر غیر منقول شامل (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، 20 مورد میراث طبیعی، 56 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول در فهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.

افزایش تسهیلات گردشگری در سنندج

این استان دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و اکنون وقت آن رسیده که مسئولان با نگاه ویژه به این استان پتانسیل بالقوه آن را به بالفعل رسانده و آن را به یکی از قطب های اصلی گردشگری در ایران بدل سازند.

اخیرا معاون هماهنگی و نظارت مالی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور با بازدید از این استان گفته است: طبق برنامه ریزی های انجام شده تسهیلات طرح های حوزه گردشگری که به علت تورم داخلی کشور با مشکل کمبود اعتبار روبرو شدند، 25 تا 30 درصد افزایش می یابد.

سعید شیرکوند گفت: برخی طرح های گردشگری که مطالعات و برآوردهای اولیه آن ها در سال های 95 و 96 انجام شده به علت تورم داخلی در سال 97 و امسال دچار کمبود اعتبار و تکمیل آن ها با مشکل روبرو شده است.

وی افزود: به همین خاطر اقداماتی اندیشیده شده تا تسهیلاتی که از طریق نظام بانکی و صندوق توسعه ملی در اختیار این پروژه ها قرار می گیرد 25 تا 30 درصد افزایش پیدا کند، بنابراین مقامات استانی و صاحبان پروژه ها باید پیگیر جذب این افزایش منابع باشند.

معاون هماهنگی و نظارت مالی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: امسال با توجه به شرایط کشور و شعار رونق تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی فعال تر و با برنامه ریزی بهتری در راستای تحقق توسعه و رونق مالی کشور گام بر می دارد.

شیرکوند شکل گیری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را برای از بین بردن موانع موجود گفت و گفت: اگر در نظام اجرایی استان ها مانعی برای طرح های گردشگری یا دیگر حوزه ها وجود داشته باشد، مورد بررسی قرار می گیرد و با استفاده از ظرفیت های استانی یا حوزه اقتصاد مقاومتی موانع برداشته می شود.

وی با بیان اینکه تمام هزینه های مورد نیاز برای دریافت مجوزها و تعرفه های بخش گردشگری حذف شده، گفت: دولت به شهرداری ها و بسکمک دستگاه های مرتبط به زیرساخت های مربوط به حوزه گردشگری را مکلف به ارائه خدمات بدون دریافت هزینه کرده است.

معاون هماهنگی و نظارت مالی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور، کردستان را یکی از استان های گردشگر پذیر از لحاظ شرایط اقلیمی و فرهنگی توصیف کرد و افزود: با وجود کمبود منابع مالی، براساس محاسبات انجام شده در سال 96، استان کردستان در حوزه گردشگری تسهیلات بیشتری نسبت به دیگر استان ها دریافت کرد.

شیرکوند بر نگاه حمایتی دولت به استان های کمتر برخوردار تاکید کرد و گفت: سعی داریم با رویکردی مثبت در راستای رفع موانع موجود توسعه و رونق مالی این استان ها گام برداریم.

بازدید از هتل پنج ستاره لاله

معاون هماهنگی و نظارت مالی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور از هتل در حال ساخت پنج ستاره لاله سنندج بازدید کرد. مدیر هتل پنج ستاره لاله در این بازدید گفت: ساخت این هتل از سال 93 آغاز و برای احداث آن یک هزار میلیارد ریال برآورد شد.

کیومرث مرادی با بیان اینکه زیربنای این هتل 5 هزار مترمربع است، افزود: تاکنون برای ساخت این هتل 13 طبقه 500 میلیارد ریال هزینه شده، ضمن اینکه درخواست 250 میلیارد ریال تسهیلات بانکی کردیم که 170 میلیارد آن پرداخت شده است.

وی پیشرفت ساخت این هتل را 60 درصد و کار تأسیسات آن را تقریباً سرانجام یافته گفت و یادآور شد: به دلیل نداشتن وثیقه بانکی، قادر به دریافت 80 میلیارد ریال دیگر تسهیلات مصوب شده نداشتیم که قرار شده از طریق افزایش سقف تسهیلات 25 درصد ترمیمی مابقی تسهیلات مصوبی را دریافت کنیم.

مدیر هتل پنج ستاره لاله با اشاره به اینکه این هتل 250 تا 280 تخت دارد، افزود: این هتل دارای رستوران 1200 نفره، 128 اتاق، 16 سوئیت و سالن نمایش است.

معاون هماهنگی و نظارت مالی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور نیز قول داد که تسهیلات مورد نیاز باقی مانده سریع تر برای تکمیل این هتل پرداخت شود به شرط اینکه زودتر کار ساخت آن سرانجام یابد.

80 میلیارد ریال برای تکمیل هتل شادی 2 نیاز است

مدیر هتل شادی 2 نیز در این بازدید گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع، در 10 طبقه، 65 اتاق، 200 تخت و تالار و رستوران طراحی شده است.

حمید حمیدی با اشاره به اینکه پنج اتاق خاص معلولان و پنج اتاق برای کاربری های خاص در نظر گرفته شده، افزود: حدود یک سال و نیم است به دلیل بالا رفتن قیمت قطعات آسانسور و موتورخانه مشکل برخوردیم.

وی هزینه برآورد شده برای تکمیل این پروژه را 500 میلیارد ریال گفت و گفت: پنج طبقه مسکونی 80 درصد و طبقات اداری 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر هتل شادی 2 یادآور شد: 210 میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت این پروژه مصوب شده که 190 میلیارد ریال آن را دریافت کردیم و برای تکمیل آن 80 میلیارد ریال دیگر نیاز داریم که امیدواریم محقق شود.

بازدید از هتل پنج ستاره پارسیان و مرکز جراحی

هتل پنج ستاره پارسیان شامل رستوران، 132 اتاق، 312 تخت، لابی، کافی شاپ، استخر و جکوزی بوده و برای ساخت آن 40 میلیارد ریال هزینه شده و پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ساخت این پروژه از سال 97 آغاز شده و برای تکمیل آن 970 میلیارد ریال اعتبار از محل کمک های بنیاد مستضعفان در نظر گرفته شده، ضمن اینکه در کنار این طرح برای ساخت مرکز جراحی هم برنامه ریزی شده است.

بازدید از مجموعه تفریحی آموزشی شاسوار آخرین برنامه شامگاه جمعه معاون مالی معاون اول رئیس جمهور بود.

مجموعه تفریحی آموزشی شاسوار که شامل 350 متر اصطبل، اقامتگاه بومگردی، 16 آلاجیق و 27 رأس اسب برای تمرین و تفریح بوده، 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. این مجموعه تفریحی برای 20 نفر اشتغال زایی کرده و طرح توسعه آن در دست اجرا است.

منبع: ایرنا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12857

به "افزایش تسهیلات گردشگری در سنندج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تسهیلات گردشگری در سنندج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید