آیا واقعا احتمال ابتلای مجدد به ویروس کرونا در بهبود یافتگان وجود دارد؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، از زمان شیوع ویروس کرونا کووید 19 که عامل ابتلا به بیماری کرونا در قالب سندرم حاد تنفسی است حدس و گمان هایی مبنی بر احتمال ابتلای دوباره به این ویروس ممکن است یا خیر. در واقع اگر هنگام ورود ویروس به بدن به اندازه کافی پادتن در بدن بیماری برای ایجاد ایمنی در او ترشح می گردد یا خیر. در این زمینه حدس و گمان هایی وجود دارد. در مجله خبرنگاران به شما می گوییم که بعد از درمان بیماری کرونا آیا ابتلای مجدد به ویروس کرونا ممکن است یا خیر. دکتر میرشهرام صفری، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به این پرسش پاسخ داده اند.

آیا واقعا احتمال ابتلای مجدد به ویروس کرونا در بهبود یافتگان وجود دارد؟

ابتلای مجدد به علائم ویروس کرونا ممکن است؟

آنچه شواهد امر تا این لحظه نشان می دهند ابتلای دوباره به ویروس کرونا ممکن است و بعید نیست. طبق تحقیقی که پیش از این در کره جنوبی صورت گرفته بود گزارش شد که بیش از 200 فرد مبتلا به بیماری کرونا که درمان شده بودند دوباره به ویروس کرونا مبتلا شده اند. اما ظاهرا اخیرا گزارش شده که این موارد ابتلای مجدد نبوده و در واقع باقی مانده ویروس های قبلی بوده اند.

با وجود اینکه در این بیماران ابتلای مجدد به بیماری کرونا ویروس رد شده است اما این بدان معنی نیست که امکان ابتلای دوباره به ویروس بیماری کرونا بعد از درمان کرونا در فرد مبتلا دیگر وجود ندارد.

در این زمینه سازمان بهداشت جهانی رسما اعلام نموده است که هنوز امکان ایجاد ایمنی در برابر ابتلای مجدد به بیماری کرونا تایید نشده است. از سوی دیگر نتایج یک مطالعه در چین نشان می دهد که در بدن 30% از افراد مبتلا به بیماری کرونا پادتن کافی که بتواند ایمنی ایجاد کند فراوری نمی گردد. سطح آنتی بادی در بدن این 30 درصد از افراد مبتلا گاهی آنقدر پایین بوده که قابل تشخیص نبوده است.

نکته جالب اینجاست که فراوری آنتی بادی علیه ویروس کرونا در بدن افراد میانسال و پیر بیشتر از افراد جوان بوده است، شاید به دلیل شدت بیشتر بیماری در افراد میانسال و پیز . حتی در افرادی که آنتی بادی در بدن شان فراوری شده است به طور قطعی ثابت نشده که در برابر همه نژادهای ویروس کرونا ایمن باشند. ایمنی در برابر ویروس کرونا احتمالا دارای سطوح مختلف و طول مدت های متفاوت خواهد بود. بنابریان اینکه بگوییم فردی که قبلا به کرونا مبتلا شده دیگر مبتلا نخواهد شده و ایمن است به طور قطع درست نیست. پس هنوز هم بهترین کار این است که تا اطلاع ثانوی فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنید و تا حد امکان به جز موارد ضروری در خانه بمانید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31348

به "آیا واقعا احتمال ابتلای مجدد به ویروس کرونا در بهبود یافتگان وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا واقعا احتمال ابتلای مجدد به ویروس کرونا در بهبود یافتگان وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید