آموزش؛ مغز سالمندان را جوان نگه می دارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، محققان در یک آنالیز جدید دریافتند، آموزش مهارت های گوناگون به سالمندان به جوان ماندن مغز آنها یاری می نماید.

آموزش؛ مغز سالمندان را جوان نگه می دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد آموزش می تواند مغز سالمندان را جوان نگه دارد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا طی یک پژوهش جدید دریافتند، آموزش به افراد سالخورده در زمینه عکاسی، نقاشی و نحوه استفاده از گجت ها به جوان ماندن مغز آنها یاری می نماید.

راشل وو، از دانشگاه کالیفرنیا می گوید: آموزش به سالخوردگان می تواند مغز آنها را از 6 هفته تا 30 سال جوان نگه دارد و به بازیابی قدرت شناختی آنها یاری کند.

این مطالعه جدید تأکید می نماید، یادگیری مهارت های جدید می تواند مغز افراد سالخورده را جوان نگه دارد و ریسک بروز بیماری آلزایمر را در آنها کاهش دهد.

به گفته محققان، این مهارت ها ممکن است مهارت های متفاوتی را شامل گردد؛ آموزش عکاسی، نقاشی، یادگیری زبان های دیگر، استفاده از وسایل هوشمند مانند گوشی و تبلت همگی در حفظ سلامت مغز میانسالان و سالمندان مؤثر هستند.

راشل، استاد دانشگاه کالیفرنیا و محقق ارشد این مطالعه تأکید می نماید: یادگیری مهارت ها حتما به بهبود عملکرد شناختی سالمندان یاری می نماید.

نتیجه این آنالیز در Journals of Gerontology منتشر شده است.

انتهای پیغام/

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10179

به "آموزش؛ مغز سالمندان را جوان نگه می دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش؛ مغز سالمندان را جوان نگه می دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید