آلمان ، چگونه ترس از گرگ ها به بحث سیاسی در بدل شد؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حالا در مقابل کمپین حزب سبزها با نام انرژی اتمی؟ نه خیلی ممنون راست های افراطی در بعضی از شهرها کمپینی با عنوان گرگ؟ نه خیلی ممنون به راه انداختند.

آلمان ، چگونه ترس از گرگ ها به بحث سیاسی در بدل شد؟

داستان حمله گرگ خاکستری به انسان و گله ها و شکار این حیوانات در آلمان تبدیل به جدالی سیاسی و دستاویزی برای تبلیغات انتخاباتی شده است.

روزنامه پرخواننده بیلد آلمان اخیرا گزارشی از حمله گرگ ها به انسان منتشر کرد. اما درست یا نادرست بودن ادعای حمله این حیوانات به مردم، با بحث و جدل در فضای سیاسی آلمان همراه شده است. بیلد مدعی شده که در بامداد روز بیست و پنجم نوامبر، باغبان یک گورستان ناگهان مورد حمله گرگ ها گرفته اما این فرد با وجود این که شوکه شده بود، پیروز شد با چکش از خود دفاع نموده و گرگ ها را فراری دهد.

  • آیا باغبان برای ادعای حمله گرگ ها شاهدی دارد؟

این کارگر گورستان به مقامات ساکسونی سفلی در شمال غرب آلمان گفته که هیچ کس در این صحنه حضور نداشت و تنها سه گرگ دیگر شاهد این ماجرا بوده اند.

این در حالی است که آزمایشات اجرا شده روی باغبان حاکی از این بود که هیچ اثری از بزاق یا پشم گرگ بر زخم دست و لباس وی وجود نداشته و احتمالا حیوانات حمله نماینده سگ های وحشی بوده اند.

  • چگونه بحث گرگ ها در آلمان سیاسی شد؟

در سال 2000 میلادی اعلام شد که گرگ های خاکستری، شخصیت های اصلی داستان های ترسناک برادران گریم (نویسندگان قصه های محلی) پس از 150 سال غیبت از مرز لهستان وارد این کشور شده اند. وزارت محیط زیست آلمان در سال 2018 بیان کرد که 800 گرگ یا 73 گله گرگ در این کشور حضور دارند.

به غیر از گزارش اخیر تاکنون هیچ حمله ای به انسان از طرف این حیوانات شکارچی گزارش نشده اما حمله به گله های گوسفندان رعب و وحشت در میان دامداران و مردم محلی ایجاد نموده است. در ماه اکتبر گذشته یک گله گوسفند مورد حمله گرگ ها نهاده شد و صبح روز بعد صاحب این گله با 400 لاشه خونین گوسفندانش روبرو شد.

بسیاری از سیاستمداران راست افراطی در انتخابات محلی از این موضوع در کارزارهای انتخاباتی خود استفاده کردند و در فضای مجازی نیز کارزارها و طومارهایی برای حفاظت از مردم و دام ها در برابر این حیوانات ایجاد شد. از سوی دیگر در مقابل کارزار حزب سبزها با نام انرژی اتمی؟ نه خیلی ممنون، راست های افراطی در بعضی از شهرها کارزاری با عنوان گرگ؟ نه خیلی ممنون به راه انداختند.

در بعضی مناطق با وجود غیرقانونی بودن شکار گرگ ها مردم اسلحه به دست گرفتند و برای حفاظت از خود و گله هایشان به نگهبانی در طول شب پرداختند.

سخنگوی حزب راست گرای آلترناتیو برای آلمان اخیرا در شهر زاکسن-آنهالت گفته است: اگر آنها دفعه بعد به یک کودک حمله کردند چه می کنید؟

در واقع احزاب دست راستی با استفاده از ترس به وجود آمده از گرگ ها در جامعه آلمان و به ویژه در میان روستاییان، کوشش دارند تا به نام مبارزه با گرگ ها نظر رأی دهندگان برای انتخابات محلی آینده به خود جلب نمایند. این احزاب که ملی گرا هستند و به دشمنی با اتحادیه اروپا شهرت دارند، به شدت با قانون حمایت از گرگ ها مخالفت می نمایند. بر اساس قانون فعلی اتحادیه اروپا، گرگ های آلمان حیوانات محافظت شده هستند و کشتن آنها برای شکارچی تا 5 سال زندان دارد.

حزب سبزها مخالف اصلی این دیدگاه نمایندگان و نامزدهای احزاب راست است. این حزب معروف ترین گروه سیاسی محیط زیست گرا در دنیا است و در انتخابات فدرال سال 2017 در آلمان پیروز به کسب 67 کرسی از 709 کرسی در مجلس مرکزی این کشور شد.

اعضای حزب محافظه کار اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان نیز که دولت ائتلافی آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور را ترک نموده اند و برای انتخابات محلی ماه های سپتامبر و اکتبر آماده می شوند، می گویند که نظرات خود در خصوص شکار گرگ ها را تعدیل می نمایند. آنها قرار است برای شکار این گونه جانور محافظت شده استثناهایی به وجود بیاورند.

به گزارش رسانه های آلمان به نقل از پلیس این کشور از سال 2000 تا کنون بیش از 280 گرگ کشته شده اند و این حیوانات بیشتر بر اثر تصادف با خودروها جان خود را از دست داده اند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4389

به "آلمان ، چگونه ترس از گرگ ها به بحث سیاسی در بدل شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان ، چگونه ترس از گرگ ها به بحث سیاسی در بدل شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید