آلمان نیرو به سوریه می فرستد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بر اساس اطلاعات وزارت دفاع آلمان ارتش این کشور در صورت تاسیس منطقه امن بین المللی در شمال سوریه 2500 نیرو را به این منطقه اعزام خواهد نمود.

آلمان نیرو به سوریه می فرستد

به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، آنگرت کرامپ- کارن بائر، وزیر دفاع آلمان همچنان دربین شرکای بین المللی خود برای ایده اش به منظور ایجاد یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه تبلیغ می نماید.

وزات دفاع آلمان حالا برآورده نموده است که ارتش آلمان چه میزان سهمی را می تواند در چنین عملیاتی ایفا نماید. به گزارش هفته نامه اشپیگل آلمان می تواند برای این منظور حدود 2500 نیرو را به منطقه اعزام کند. نظامیان آلمانی از سناریویی سخن به میان آورده اند که بر اساس آن چنین منطقه ای به بخش هایی در حدود 40 کیلومتر عرض و 30 کیلومتر عمق تقسیم می گردد. در یکی از این بخش ها آلمانی ها می توانند رهبری یک گروه بین المللی را بر عهده بگیرند و سه یگان در آن مستقر نمایند.

طراحان نظامی در آلمان همچنین از یک بسته کامل سخن به میان آورده اند که باید برای این منظور آماده گردد که شامل هواپیماهای شناسایی، نیروهای ویژه، زره های چرخ دار، تسلیحات سنگین و تجهیزاتی دیگر است. همچنین ارتش آلمان بازه زمانی حدود دو سال را برای این عملیات نظامی در نظر گرفته است.

بر اساس اطلاعات ارتش آلمان این کشور در حال حاضر حدود 3200 نیروی زن و مرد را به عملیات های خارجی اعزام نموده است و به دلیل فشارهای بالایی که بر این نیروها وار می گردد در سال های گذشته نارضایتی های زیادی در بین نیروهای ارتش آلمان ایجاد شده است.

وزیر دفاع آلمان روز پنج شنبه این ایده خود درباره سوریه را به شرکایش در ناتو ارائه داد اما با واکنش محتاطانه آن ها روبرو شد. وزیر دفاع آمریکا از این طرح وزیر دفاع آلمان استقبال نموده اما اعلام نمود که نیرویی را برای این منظور به منطقه اعزام نمی نماید. در بین دیگر اعضای ناتو هم هنوز حمایت آشکاری برای این منظور وجود نداشته است.

البته مجلس اروپایی با اکثریت قاطع به این طرح وزیر دفاع آلمان رای مثبت داده و از آن حمایت نموده است. وزیر دفاع آلمان همچنین از حمایت حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی برخوردار نیست.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان همچنین قرار است امروز (شنبه) به ترکیه سفر نموده و با همتای ترک خود برای برقراری آتش بس دائم در سوریه تبادل نظر کند. همچنین مسئله یاری های انسان محبت آمیز به ساکنان مناطق جنگ زده و همچنین یافتن یک راهکار سیاسی برای سوریه به رهبری سازمان ملل از دیگر موضوعات مورد مذاکره این دو مقام ترک و آلمانی خواهد بود.

هایکو ماس همچنین در این سفر درخواست عقب نشینی نیروهای ترک از شمال سوریه را خواهد داشت. وی در آستانه سفر خود به ترکیه بر موضع دولت آلمان مبنی بر اینکه حمله ترکیه به شمال سوریه بر اساس قوانین بین المللی مشروعیت ندارد تاکید نمود.

ماس همچنین اعلام نمود که علاوه بر این باید با ترکیه صحبت گردد. به گفته وی باید برای رئیس جمهور ترکیه این مسئله آشکار گردد که برای نمودها هم این مسئله مطرح است که بتوانند در وطن خود زندگی نمایند و این طور تصور نگردد که همه نمودها عضو گروه موسوم به پ ک ک و یا شبه نظامیان کرد هستند.

چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه هم در آستانه سفر همتای آلمانی خود درباره هر گونه دخالت آلمان در امور کشورش هشدار داده و گفته است که از اظهارات ماس در صورتی که توصیه کند و نه اینکه به کشورش آموزش دهد استقبال می نماید.

در این میان هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان از حزب سوسیا مسیحی ایده وزیر دفاع آلمان برای تاسیس یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه را مثبت ارزیابی نموده است و حمایت خود از آن را اعلام نموده است.

زیهوفر اعلام نمود که اجرای این ایده به نفع علایق سیاسی -امنیتی در آلمان و اروپا است.

رالف موتسنیچ، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان هم عضویت ترکیه در ناتو را با توجه به حمله این کشور به شمال سوریه زیرسوال برده و این پرسش را مطرح نموده است که آیا ترکیه می تواند با توجه به حملات به شمال سوریه همچنان عضو ناتو باقی بماند؟

وی گفته است: هر کسی باید این مسئله را برای خود مورد ارزیابی قرار دهد که آیا هنوز می تواند و می خواهد بخشی از ناتو باشد. این مسئله درباره ترکیه هم صدق می نماید.

وی همچنین گفت: اعضای ناتو نه تنها موظفند به ارزش های مشترک احترام بگذارند بلکه باید قوانین بین المللی را رعایت نمایند.

این سیاستمار بلند پایه آلمانی همچنین گفته است که دبیر کل ناتو باید این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهد که این حمله نظامی در شمال سوریه چه عواقبی برای نقش ترکیه در ناتو می تواند داشته باشد. وی همچنین خواهان توقف کامل همه صادرات تسلیحات به ترکیه شده است.

،تسنیم

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16518

به "آلمان نیرو به سوریه می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان نیرو به سوریه می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید