آزادی کارمند سابق ریاست جمهوری قرقیزستان تحت بازداشت خانگی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دادگاه منطقه پرنوواکی بیشکک ماناس آرابایف کارمند سابق ریاست جمهوری قرقیزستان را در روز 5 ژوئیه تحت بازداشت خانگی آزاد کرد.

آزادی کارمند سابق ریاست جمهوری قرقیزستان تحت بازداشت خانگی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از AKIpress، آلیا تورومبکوا وکیل ماناس آرامبایف بیان کرد که موکلش در تاریخ 5 ژوئیه و به دستور دادگاه آزاد و تحت بازداشت خانگی نهاده شد.

ماناس آرابایف رئیس سابق دفتر اجرای اصلاحات سیستم قضایی ریاست جمهوری قرقیزستان در تاریخ 2 ژوئن به اتهام سوءاستفاده از قدرت در جریان عملیات سرکوب کارکنان دولتی درگیر در رشوه خواری از حوزه سرمایه گذاری خارجی بازداشت شد.

آرابایف 41 ساله در تاریخ 5 فوریه 2015 و با هم دهمین رئیس جمهور قرقیزستان آلمازبیک آتامبایف به ریاست دفتر اجرای اصلاحات سیستم قضایی ریاست جمهوری قرقیزستان منصوب شد. در تاریخ 9 فوریه 2018 نیز وی از سوی رئیس جمهور جدید این کشور سورونبای جنبکوف در مقام خود مجددا منصوب شد. اما در تاریخ 15 مه 2015 از سوی جنبکوف برکنار شد.

در آگوست 2018 رسانه های قرقیزستان گزارش دادند که آرابایف در زمان ریاست بر دفتر اجرای اصلاحات سیستم قضایی ریاست جمهوری قرقیزستان به صورت غیر قانونی بر آرای قضات این کشور تاثیر می گذاشته است. در آن تاریخ دادستانی کل قرقیزستان به دلیل فقدان عناصر مجرمانه، از آنالیز پرونده آرابایف خودداری کرد.

مرکز مطبوعاتی کمیته امنیت ملی قرقیزستان در تاریخ 2 ژوئن بازداشت ماناس آرابایف را تأیید کرد. آرابایف بازداشت موقت شده و پرونده وی وارد کمیته امنیت ملی شده بود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9583

به "آزادی کارمند سابق ریاست جمهوری قرقیزستان تحت بازداشت خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی کارمند سابق ریاست جمهوری قرقیزستان تحت بازداشت خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید